Samenstelling servicekosten
Servicekosten zijn kosten die we maken voor algemene ruimten en andere extra diensten. De kosten verschillen per woning. Dit kan er in zitten:
- Schoonmaken en licht in algemene ruimten zoals hal en trappenhuis
- Tuinonderhoud
- Wijkbeheerder (voorheen huismeester)
- Water en energie (maar dit betaalt u meestal zelf)
- Stookkosten (warm water en verwarming)
Voorschot en afrekening
Voor servicekosten betaalt u iedere maand een voorschot. Yvastgoed berekent ieder jaar de werkelijke kosten. U krijgt dan een afrekening. De afrekening stuurt Yvastgoed in 1e helft van het jaar. Soms moet u bijbetalen, soms krijgt u geld terug. Als u moet betalen, moet u dit u zelf overmaken. Dit gaat niet via een automatische incasso.
Op de afrekening staan administratiekosten van € 7,50 of meer. Ook als u geld terugkrijgt of als de afrekening heel laag is, betaalt u de administratiekosten. De Huurcommissie bepaalt hoe hoog dit is.
Als u het niet eens bent met de afrekening
Neem dan contact met ons op. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u een uitspraak vragen aan de Huurcommissie.
Ook als u het niet eens bent met de servicekosten of de afrekening, moet u de afrekening wel betalen. Pas na een beslissing van de Huurcommissie of Yvastgoed betaalt Yvastgoed eventueel terug.