Servicekosten

Servicekosten zijn een deel van de bruto huur. U betaalt elke maand een voorschot. Aan het eind van het jaar berekent Yvastgoed de echte kosten. U krijgt dan een afrekening. Soms moet u extra betalen, soms krijgt u geld terug. 

Contact over servicekosten

Samenstelling servicekosten

Servicekosten zijn kosten die we maken voor algemene ruimten en andere extra diensten. De kosten verschillen per woning. Dit kan er in zitten:

  • Schoonmaken en licht in algemene ruimten zoals hal en trappenhuis
  • Tuinonderhoud
  • Wijkbeheerder (voorheen huismeester)
  • Water en energie (maar dit betaalt u meestal zelf)
  • Stookkosten (warm water en verwarming)

Voorschot en afrekening

Voor servicekosten betaalt u iedere maand een voorschot. Yvastgoed berekent ieder jaar de werkelijke kosten. U krijgt dan een afrekening. De afrekening stuurt Yvastgoed in 1e helft van het jaar. Soms moet u bijbetalen, soms krijgt u geld terug. Als u moet betalen, moet u dit u zelf overmaken. Dit gaat niet via een automatische incasso.

Op de afrekening staan administratiekosten van € 7,50 of meer. Ook als u geld terugkrijgt of als de afrekening heel laag is, betaalt u de administratiekosten. De Huurcommissie bepaalt hoe hoog dit is.

Als u het niet eens bent met de afrekening

Neem dan contact met ons op. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u een uitspraak vragen aan de Huurcommissie.

Ook als u het niet eens bent met de servicekosten of de afrekening, moet u de afrekening wel betalen. Pas na een beslissing van de Huurcommissie of Yvastgoed betaalt Yvastgoed eventueel terug.

Meer over