Ramen en deuren

Als u uw huis niet in kunt of uw huis niet kunt afsluiten, is er vaak sprake van spoed. Uw huis moet veilig afsluitbaar zijn. Kosten van reparaties kunt u voorkomen door zelf goed onderhoud te doen.

Bij spoed: telefoon

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s). Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend.

Bel ons bij spoed

Sleutels kwijt of afgebroken

Heeft u problemen met het slot van de algemene ruimte, neem dan contact op met Yvastgoed.

Als u uw sleutels kwijt bent of uw huissleutel breekt af in het slot, bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie. Yvastgoed kan die reparatie op uw kosten uitvoeren, maar dat is duur. U kunt beter zelf een slotenmaker bellen. Vraag wel eerst een offerte, want sommige slotenmakers hebben extreme tarieven. U moet u kunnen identificeren als het slot vervangen wordt.

Sleutel, pas of druppel van parkeerplaats of garagebox

Als u een parkeerplaats of garagebox huurt, krijgt een sleutel, druppel of pasje. Yvastgoed zorgt voor een nieuwe als er iets mee is. Neem dan contact op met parkeren@ymere.nl. Het duurt vaak enkele dagen voor u uw nieuwe toegangsmiddel krijgt, omdat we het niet op voorraad hebben. Als uw sleutel, druppel of pasje bent verloren of het is gestolen, moet u een nieuwe zelf betalen.

Wie doet wat?

Huurder

  • Herstellen, onderhouden (draaiend en sluitend houden) en vervangen van beschadigde binnendeuren
  • Repareren kozijnen binnen in de woning
  • Kleine reparaties en schilderen van (gevel)kozijnen, ramen en deuren binnen in de woning
  • Repareren of vervangen ramen, kozijnen en deuren na open- of dicht waaien
  • Repareren vensterbank
  • Vervangen van kwijtgeraakte sleutels
  • Repareren of vervangen bij een in het slot afgebroken sleutel

Huurder / Yvastgoed als u een serviceabonnement heeft

  • Repareren en vervangen van een individuele bel
  • Reparatie en onderhoud van deurkrukken, sloten, scharnieren, raam-uitzetters, raamboompjes en ventilatieroosters binnen in de woning
  • Kleine reparaties aan kozijnen, ramen en deuren (inclusief hang- en sluitwerk zoals sloten) aan de buitenkant van uw woning.

Huurder / Yvastgoed als u onze glasverzekering heeft

  • Vervangen van binnenruiten
  • Vervangen van ruiten van algemene ruimten
  • Vervangen van buitenruiten (inclusief balkonbeglazing)

Huurder / Yvastgoed als het in de servicekosten zit

  • Schoonmaken ruiten aan de buitenzijde

Yvastgoed

  • Onderhoud en reparatie van de bel(installatie), die u en eventueel uw buren gebruiken. Dit geldt ook voor de huistelefoon, de elektrische deuropener, de intercominstallaties, hallofoon en bellentableaus
  • Repareren of vervangen van de brievenbus
  • Ramen en deuren in algemene ruimten
  • Grote reparaties of vernieuwen van kozijnen, ramen en deuren (inclusief hang- en sluitwerk zoals sloten) aan de buitenkant van uw woning.
  • Herstel aan de opstal (deur, kozijn, etc.) na inbraak. Doe eerst aangifte bij de politie, anders betaalt u het herstel zelf.

Reparatie melden

Tip

In uw huurspecificatie staat of u een serviceabonnement of glasverzekering heeft. Ook ziet u wat er in de servicekosten van uw woning zit.

Meer over

Uitzonderingen waar u zelf voor betaalt